Slechte service, foute software en hoge kosten maken je een goede leverancier!

Door Karin van Gelderen
Geen reacties »

wit-verward-d-person-difficult-choice-arrows-direction-55216917Na ruim 15 jaar de trotse eigenaar te zijn van een mooi software bedrijf begrijp ik 1 ding nog steeds niet: de keuzes van gemeenten.
Waarop baseren gemeenten de keuzes voor de aanschaf van een applicatie? Zeker niet op basis van kwaliteit, maar waarop wel dan?

 

Een voorbeeld:
Klant X is al jarenlang goede Wmo klant en heel tevreden, weinig problemen goede koppeling SVB en berichtenverkeer dat goed op gang is. Tijdens de decentralisaties is besloten om de jeugd van een andere organisatie af te nemen met als reden dat de buurgemeente dit ook zo deed.

En dan krijg je tijdens het telefoongesprek te horen dat de Wmo ook naar het andere pakket gaat, dus ik vraag of dat dan beter werkt, dan begrijp ik die beslissing namelijk. Nee was het antwoord. We hebben ongelooflijk veel uitval, SVB koppeling werkt niet, we hebben 2 man moeten aannemen om het systeem in de lucht te houden en 2 administratieve krachten aangenomen en het applicatiebeheer kunnen we niet zelf dus huren we die van hen in.
Eureka!!!!
Ik heb er bijna 16 jaar voor nodig gehad, maar nu begrijp ik het….
Je maakt software die niet werkt, moeilijk te onderhouden is en hoge kosten met zich meebrengt…. dan ben je pas een topleverancier!

 

Geef een reactie